Fradista szemmel – Győzelem az első emlékére

Akkor is augusztus volt. Egészen pontosan 1980. augusztus 9. A Ferencváros a Dunaújváros csapatát fogadta az Üllői úti stadionban, az 1980-1981-es bajnokság nyitó mérkőzésén.
Mint minden szezonnyitó találkozó előtt, most is felfokozott volt a hangulat. Különösen a számomra volt igazán izgalmas és felemelő ez a pillanat, hiszen 44 nappal a hetedik életévem betöltése előtt én is premierre készültem ezen a meleg augusztusi napon. Ugyanis ez a találkozó volt életem első Fradi mérkőzése, amelyet mára ugyan számtalan követett, de az „első” édes emléke örök emlék marad.

Csodáltam a sok embert (bár nem is voltak akkor olyan nagyon sokan, hiszen mindössze 9136 néző volt kíváncsi a rajtra), csodáltam a fantasztikus hangulatot, boldogan szívtam be az előttem ülők dohányfüstjét, a pirított szotyi és a tökmag jellegzetes illatát és a Szentély minden rezdülését. Egy életre rabul ejtett akkor a Fradi, a Fradizmus mint elsöprő, mindent felülíró esszenciája. Természetesen akkor még mit sem tudtam a Fradi csodálatos történelméről, mit sem tudtam arról, hogy a találkozó előtt Lázár Gyulát, a „Tanár urat” köszöntötték, abból az alkalomból, hogy pont 50 éve játszotta első mérkőzését a Fradiban, és mit sem tudtam arról sem, hogy ezen a találkozón debütált a Fradi egykori legendás játékosa és később egyik legsikeresebb edzője Novák Dezső a kispadunkon. A találkozó végeredménye egyébként 8:0 lett, ami egyébként a régi Szentély stadioncsúcsa is maradt!
Ezt a bajnokságot később megnyertük, az első találkozómon három gólig jutó Nyilasi Tibi pedig Ezüstcipőt szerzett 30 góljával. (Ami valójában Aranycipő! Ugye kedves Szlavkov?)
Az első Fradi mérkőzésem édes emléke miatt számomra a Dunaújváros elleni találkozók, mindig kedvesek.
A fiúk most is kitettek magukért, nagyon magabiztos játékkal, biztos 2:0 arányban múlták felül az újoncot. Ha nem is nyolc, de legalább a három pont a zsákba került.
Valóban nehéz hét közepén vagyunk vasárnap a Nyíregyházát fogadtuk, szerdán jött az elmaradt Dunaújváros találkozó és a hét végén még vár ránk egy keménynek ígérkező örökrangadó. Ezért teljesen megértem, hogy egy kicsit „takarékoltunk” a második játékrészben.
A találkozóról írt beszámolómban nem mehetek el szó nélkül Böde Dani teljesítménye mellett. Parádésan küzdött, hajtott, csodálatos dolgokat csinált, olykor 3-4 védőt is „megetetett”, nagyon boldog voltam, hogy sikerült neki betalálni immár az új stadionunkban is.
Dani mellett ezen a találkozón ki kell emelnem még Ugrai Rolandot, aki végre úgy játszott, ahogy azt elvárjuk tőle, remélem állandósítani tudja ezt a formáját és akkor sok örömünk lesz még benne.
Ferencváros – Dunaújváros PASE: 2-0 (2-0)
 Groupama Aréna, 7.789 néző, vezette: Erdős József (Márkus, Theodoros)
Ferencváros: Dibusz – Dilaver, Pavlovic, Mateos, Bönig – Gyömbér – Lauth, Gera (Havojic 79.), Busai(Cukic 60.), Ugrai(Kukuruzovic 71.) – Böde
kispad:Jova, Batik, Nalepa, Bosnjak
vezetőedző: Thomas Doll
Dunaújváros: Milinte – Villám, Gavric, Szekeres A., Csehi T. – Józsi – Zsótér, Böőr (Sóron 76.), Petneházi(Muscat 46.), Orosz M. (Thiago 69.) – Urbin
kispad: Dániel, Sárközi, Pascua, Jakab
vezetőedző: Dobos Barna
Gól: Ugrai(30.), Böde (44.)
Sárga lap: Gyömbér (37.), Pavlovic (63.) illetve Szekeres A. (38.), Muscat (55.)
Bizony elég kevesen voltunk a stadion második bajnoki találkozóján, de az ezen való kesergés mellet, azért azt be kell vallani, hogy egy hétközi fordulóban mindig kevesebben látogatnak ki, mint egy hétvégi találkozóra.
A Nyíregyháza és a Dunaújváros nem késztetett minket túl nagy erőbedobásra, de azt látni kell, hogy egyre jobban összeérik a csapat. Meglátjuk, a hétvégi MTK elleni találkozón mire leszünk képesek. Annyi bizonyos, hogy ha azt meg tudjuk valósítani, amit Doll, mintegy elvárásként felvázolt a Heti Válaszbéli interjújában, hogy a játékosok átizzadt, vizes mezben jöjjenek le a pályáról a mérkőzések után, akkor az eredmények is jönni fognak.
Mindenesetre szerdán ismét győzött a Csapat, ezúttal az én első mérkőzésem emlékére!
Hajrá Fradi!

Csépányi Balázs - www.flagmagazin.hu

Megjegyzések