Meccsek, amik megváltoztatták az életemet: Bálint László

A 76-szoros magyar válogatott hátvéd, Bálint László mesélte el a legemlékezetesebb meccseit a FourFourTwo-nak, kezdve azzal, mikor az aranylabdás Gerd Müller teljes erőből orrba fejelte.
„CSÍNBE ADTA, A BAL LÁBAMNAK SEM VOLT PONTOS, MÉG KELLETT CSINÁLNOM EGY LÖVŐCSELT. UTÁNA ELLŐTTEM, ÉS HATALMAS GÓL LETT BELŐLE.”
Szöveg Szilágyi László Fotó FFT
1972. március 29.
Magyarország–NSZK 0–2
„Az első válogatott mérkőzésemen a világhírű német válogatott ellen húzhattam fel először a címeres mezt. Illovszky Rudi bácsi a meccs előtt azt mondta, hogy lépjek oda Gerd Müllernek, mert azt nagyon nem szereti.

Két perc múlva teljesítettem a kapitány kérését, mire Müller felállt a földről, és teljes erőből orrba fejelt. Lebattyogtam az oldalvonal mellé, ott ücsörögtem, s egy életre megtanultam, hogy a profi világban nem létezik kegyelem.”
972. május 14.
Románia–Magyarország 2–2
„Ezen a mérkőzésen dőlt el, hogy kijutunk-e az Európa-bajnokságra. Csak a meccs napján utaztunk a helyszínre, a magyar nagykövetségen megvolt mindenünk, remek ellátást kaptunk. Miután Budapesten és Bukarestben is döntetlen lett a végeredmény, így harmadik mérkőzés döntött az Eb-részvételről. Belgrádban mi nyertünk 2–1-re, Szőke Pista szerezte a győztes gólt pár perccel a vége előtt.”
1972. július 14.
Magyarország–Szovjetunió 0–1
”A négycsapatos Eb-n a szovjetekkel kerültünk össze, de nem volt szerencsénk. Zámbó Sanyi kihagyott egy tizenegyest null nullnál. Itthon mindenki azt kérdezte, hogy tényleg oda kellett-e adni ezt a meccset a ruszkiknak.”
1973. június 13.
Magyarország–Svédország 3–3
„Öt percig vébérésztvevők voltunk… Zámbó góljával a 71. percben vezettünk 3–2-re, de öt perccel később jött Edström egyenlítő gólja. Nem sűrűn fordult elő, hogy egy veretlenül megvívott kvalifikációs sorozat után ne jusson ki a vb-re vagy Eb-re egy válogatott. Nekünk sikerült…”
1979. augusztus 10.
FC Bruges–Lille 1–0
„A belgák az első meccseimen kicsit megszondáztattak. Előfordult, hogy egyedül hagytak hátul, kíváncsiak voltak, mire megyek az ellenfél csatáraival. A Lille ellen kaptunk egy szabadrúgást, és Vandereycken mindenáron le akarta pöccinteni elém a labdát. Mondtam, hogy rendben, de csak röviden. Csínbe adta, a bal lábamnak sem volt pontos, még kellett csinálnom egy lövőcselt. Utána ellőttem, és hatalmas gól lett belőle.”
(Megjelent a FourFourTwo magazin 2018. júliusi számában.)
www.fourfourtwo.hu 



Megjegyzések