Lisztes Krisztián őszinte vallomása

A Ferencvárostól a Bundesliga-aranyéremig.
1993. december 1.
Ferencváros 1
DVSC 0
A csúszós havas pályán az utolsó meccset játszottuk az őszi szezonban. A harmadik NB I-es mérkőzésemen másodszor voltam kezdő. A jelenlegi Fradi-edző, Détári Lajos volt a bajnokságban az irányító, de miután eligazolt külföldre, Nyilasi Tibor engem próbált ki a poszton. Micsoda csapatunk volt! Simon Tibor, Keller József… A gól előtt Lipcsei Pétertől kaptam az indítást a leshatáron, kiléptem, megtoltam, és elrúgtam a labdát a hosszú sarokba. Ez a gól tényleg megváltoztatta az életemet! Más kérdés, hogy utána kiállítottak… A tavaszi felkészülés alatt sokat foglalkozott velem a sajtó.

1994. október 12.
Magyarország 0
Németország 0
Az első válogatott meccsemet Mészöly Kálmán megelőlegezett bizalmának köszönhetem. Tudtam, hogy a VfB Stuttgart régóta figyeli a játékomat, nekik is akartam bizonyítani. Az utolsó negyedórára szálltam be, volt egy veszélyes kapura​lövési kísérletem. A mérkőzés után nem ünnepeltem meg első válogatottságomat, a „bulikat” idősebb koromra tartogattam. Arra az időszakra, amikor befejeződött az adott idény.
1994. november 15.
Svédország U21 0
Magyarország U21 1
Nagyon fontos győzelmet arattunk a svédek ellen, akiket egyébként oda-vissza megvertünk az Eb-selejtező-sorozatban. A kapus előre akarta ívelni a labdát, de éppen a védőt találta el, róla pattant hozzám a labda. Én a tizenhatos környékéről lőttem a kapuba. Az első félidőben mi uraltuk a játékot, a másodikban hősiesen védekeztünk. Olyan eredményt értünk el, amire nem sokan számítottak Magyarországon.

1995. szeptember 13.
Grasshoppers 0
Ferencváros 3
A meccs előtt az akkori menedzseremtől, Zsiray Lacitól tudtam, hogy Beckenbauer latolgatta az esélyeket egy tévéműsorban, és nagyon lehúzott minket. Szerencsére a zürichi találkozó után felhúzta a szemöldökét! Én szereztem a Fradi és a magyar csapatok első BL-gólját, majd Vincze Ottó következett két fantasztikus találattal. Felejthetetlen volt az itthoni fogadtatás. Öröm volt akkor Fradi-játékosnak és futballistának lenni Magyarországon.
1996. október 15.
Ferencváros 3
Newcastle United 2
Varga Zoli a meccs után morgolódott, hogy három nullra kellett volna nyernünk. Hát, nem tudom. A Newcastle október 20-án 5–0-ra verte meg a Manchester Unitedet az Alan Shearer és Les Ferdinand csatársorral. Az első félidőben a letámadással megleptük az angolokat, elhúztunk két góllal, de ők még a szünet előtt kiegyenlítettek. A mérkőzés harmadik, az én második gólommal nyertünk. Még ma is megállítanak Fradi-drukkerek, hogy beszéljünk erről a mérkőzésről. Úgy érzem, nemcsak nekem, nekik is meghatározó élmény volt az a találkozó.

2004. április 25.
VfL Bochum 0
Werder Bremen 0
Szóbeli megállapodásom volt a spanyol Betisszel, minden arra mutatott, hogy országot és klubot váltok, amikor megtörtént a baj. Választhattam, hogy passzolok, vagy a két védő között elindulok a labdával. Utóbbi mellett döntöttem. Valamelyikük meglökött, rosszul fogtam talajt, hatalmas fájdalom, keresztszalag-szakadás. Nem mondanám, hogy a sérülés kettétörte a karrieremet, de tudom, hogy ha ez nem történik velem, sokkal többet is kihozhattam volna magamból. Hosszú kihagyás következett, de örülök, hogy nem adtam fel, és még ma is játszom.
Szöveg Szilágyi László
 (Megjelent a FourFourTwo magazin 2011. novemberi számában.)
www.foutfourtwo.hu


Megjegyzések