Dibusz: Nem sok kapusnak sikerült ez az elmúlt évtizedekben

Szűcs Lajos nyomdokaiba lépett. Hajrá Fradi!
Dibusz Dénes, a Ferencváros kilencszeres válogatott kapusa meghosszabbította a szerződését, és örül, hogy immár Szűcs Lajos nyomdokaiba lépett.
– A napokban meghosszabbította a szerződését, és ha jól sejtem, nem esett nehezére odaírnia a nevét a papírra.
– Néhány hónapja kezdődtek az egyeztetések – emlékezett Dibusz Dénes, a zöld-fehérek 29 esztendős, kilencszeres válogatott kapusa. – Bár egy év még hátra volt a szerződésemből, úgy döntöttünk, érdemes lenne folytatni. Nekem is jó visszajelzés volt, hogy a klub szeretett volna megtartani, hogy továbbra is a csapathoz tartozzak. Miután én is jól érzem magam a Ferencvárosnál, nem volt kérdés a folytatás.
Fotó: NSO - Balogh László

– A mai labdarúgásban ritka az ilyen kiegyensúlyozott kapcsolat, nem?
– A miénk tényleg jól működik. Kétezertizennégy januárjában kerültem az Üllői útra, a mai világban ez sok idő. A jelek szerint szerencsére egyik fél sem érezte úgy, hogy megfáradt volna a kapcsolat. A harminchoz közelítek, családom van, fontos nekem, hogy jó helyen legyek, stabil legyen a háttér, és eredményes munkát végezzünk.
– Gondolta volna, amikor pécsi fiúként először belépett a Fradi-öltözőbe, hogy ilyen jól alakul a sorsa?
– Bíztam benne, hogy megállom a helyem. Hosszú évekre terveztem a Ferencvárosban, és amióta itt vagyok, több mint fél évtized lepergett. Nem sok kapusnak sikerült ez az elmúlt évtizedekben, különösen nem a Fradinál. Legutóbb talán Szűcs Lajos volt ilyen, hat évig őrizte a zöld-fehérek kapuját. Ő is az állandóságot képviselte, ahogy immár én is. A szurkolóknak sem rossz, ha vannak ilyen biztos láncszemek.
– A múlt héten újra „rendes” edzéseket vezényelhetett a szakmai stáb. Hogy esnek a gyakorlások?
– Kemény munkát végzünk. A mostani napokat a felkészülési időszakhoz lehet a leginkább hasonlítani. A különbség csupán annyi, hogy nem két-három hetes vakációról tértünk vissza, hanem kis csoportokban már dolgoztunk. Ebből adódóan nem a nulláról kellett kezdenünk. Ez a játékosokon is érződik, de még messze vagyunk attól, hogy teljesen készen álljunk a folytatásra. A hétvégén pályára léptünk az MTK ellen, jó volt újra mérkőzést játszani, még akkor is, ha felkészülési találkozó volt. Van még időnk, biztos vagyok benne, hogy a Debrecen elleni bajnokira mindenki készen fog állni.
– Különös érzés lesz újra tétmeccsen pályára lépni?
– Úgy fogtam fel ezt az egészet, hogy némileg előrébb jött a nyári szünet. Alighanem most már nem lesz pihenő a szezon hátralévő részében.
– Mit gondol, ott folytathatja csapata a szereplést, ahol a bajnoki kényszerszünet előtt abbahagyta?
– Ezt képtelenség megmondani. Szerintem minden csapat úgy van vele, hogy zsákbamacska lesz a folytatás. Mindenki más munkát végzett, másként élte meg az elmúlt heteket, hónapokat. Nem lehet tudni, kinek mire lesz elegendő a mostani három hét, hogy formába lendüljön. Mi magunkkal foglalkozunk, és próbálunk ugyanolyan szintre kerülni, mint korábban a felkészülési időszakok végén. Bízom benne, hogy zökkenőmentes lesz a folytatás.
DIBUSZ DÉNES STATISZTIKÁI
184 NB I-es mérkőzésen védte 2014 januárja óta a Ferencváros kapuját Dibusz Dénes
2 bajnoki cím mellett három MK-győzelmet és két Szuperkupa-sikert ünnepelt a Fradival
20 éves és nyolc hónapos volt, amikor a Pécs kapusaként 2011-ben bemutatkozott az élvonalban

Megjegyzések