Csercseszov bődületes blöffel búcsúzott a magyar sportsajtótól

Sztanyiszlav Csercseszov senkire sem haragszik. A Ferencváros múlt héten, a feróeri Klaksvík elleni Bajnokok Ligája-selejtező után menesztett edzőjét meglepte a menesztése, de nem haraggal vált el a Fraditól, amelyet az előző szezonban az Európa-liga csoportkörébe kormányzott. 

– Az elmúlt napokban már-már úgy éreztem, a körülöttem kialakult helyzetben én vagyok a legnyugodtabb, mindenki más kapkod, ideges. A pulzusom nekem végig ugyanannyi volt – mondta a Nemzeti Sportnak a menesztése körülményeivel kapcsolatban Sztanyiszlav Csercseszov, aki kedden hagyja el a magyar fővárost, miután a múlt heti Klaksvík elleni Bajnokok Ligája-selejtező után a Ferencváros menesztette a labdarúgócsapat vezetőedzői posztjáról.

Csercseszovot meglepte a klub döntése, különösképpen azok után, hogy korábban a látványos vereségek, például az Iváncsa elleni Magyar-kupa meccs után nem került szóba az eltávolítása. – Nehéz lenne tagadni, meglepett a klub döntése, de elfogadtam. Az más kérdés, hogy korábban kikaptunk a Qarabagtól, hazai pályán az egyik nagy rivális Slovan Bratislavától, három nullára a Pakstól a Groupama Arénában, vagy éppen a Magyar Kupában az Iváncsától is, és akkor mégsem rúgtak ki. Most vereséget szenvedtünk a Klaksvík ellen, rosszul sikerült mérkőzés volt, de ki tudja, az sincs kizárva, hogy az Európa-konferencialiga döntőjéig meneteltünk volna - fogalmazott a távozó edző, aki még nem elemezte a 3-0-s hazai vereséget.


 

A korábbi orosz kapitány elfogadta a szurkolók reakcióját, és abban bízik, hogy talán nem felejtik el, hogy az ő irányításával vágott vissza a csapat az Újpestnek és a Slovannak a korábbi vereségekért. 

Arra a kérdésre, hogy mire a legbüszkébb, Csercseszov így válaszolt. – Amikor idejöttem, rögtön azt kérdeztem Kubatov Gábortól, hogy hol vannak a magyar fiatalok, hol vannak a magyar játékosok. A Klaksvík elleni első összecsapáson hat magyar volt egyszerre a pályán. Vagy ott van a két bajnoki cím, a Magyar Kupa-győzelem, s hogy az Európa-ligában a legjobb tizenhat közé jutottunk. Ezeket az emlékeket mind magammal viszem. A Leverkusen elleni El-nyolcaddöntő után nem véletlenül mondtam, egy fejezet lezárult, új kezdődik a csapat életében. Felhívtam a játékosok figyelmét, ha hátradőlünk, óriási hibát követünk el. A siker automatikusan senkinek sem jár.

Az orosz szakember hangsúlyozta, a feleségével megszerette a magyar fővárost, fáj a búcsú, a hazatérés Ausztriába, és az is szóba került, hogy miért nem hagyta el a Ferencvárost egy-egy mesés szaúdi ajánlat kedvéért.

A teljes interjú ITT olvasható.

Borítókép: Csercseszov szeretett Magyarországon élni (Fotó: Nemzeti Sport) 

www.magyarnemzet.hu

 

 

Megjegyzések