Gyászol a Ferencváros

 „Más az egész világ, de a Fradi-szív örök
A 86 éves korában elhunyt Ambrus Miklós néhány hónappal ezelőtti, utolsó interjúja.
86 éves korában elhunyt Ambrus Miklós, az FTC Európa-bajnok, olimpiai bajnok és ötszörös magyar bajnok vízilabdázója.

Miki bácsi utolsó interjúját 2019. május 31-én, 86. születésnapján adta a Fradi Médiának. És miről is szólt volna a beszélgetés, ha nem szeretett klubjáról, a Fradiról. A néhány hónappal ezelőtti interjú felelevenítésével is búcsúzunk most legendánktól.
- Sajnos az utóbbi időben kicsit betegeskedtem, már egy kicsit nehezen is közlekedek, hamarabb fáradok, mint régebben, ezért sajnos mostanában nagyon sokat vagyok itthon. A feleségem szerencsére most is, mint mindig mellettem van, segít mindenben, így nem panaszkodom. Emellett a családom is támogat, az unokáimmal például rendszeresen tudok találkozni, ez azért erőt ad a mindennapokban - mondta 2019. május 31-én, utolsó, Fradi Médiának adott interjújában Ambrus Miklós.
- Ha személyesen már nehezen is látogat ki mérkőzésekre, azért követi a Fradival kapcsolatos eseményeket?
- Természetesen! Rendszeresen olvasok újságot, és a televízióban is követem a híreket, a Fradi TV például nagy kedvencem! Nagyszerű eredményeket érnek el a Ferencváros csapatai, nagyon jó érzés látni, hogy jó kezekben van a klub, és jó dolga van a csapatoknak, a szakosztályoknak is. Egyértelmű, hogy a vízilabdát kísérem figyelemmel a legközelebbről. Nagyon erős csapatunk van, és nagyon tetszik, hogy nem csak a rutinos klasszisok viszik a hátukon a csapatot, de a saját utánpótlásunk is nagyon rendben van, bízom benne, hogy folyamatosan épülnek majd onnan is be a jövő nagy játékosai az együttesbe.
- Nem csak a vízilabda él szép napokat mostanában.
- Láttam a labdarúgók bajnoki címét is, aminek rettentően örültem, akkor is, ha az ő életüket nem követem már olyan szorosan, sajnos már nem tudok kijárni mérkőzésekre, mint régen, amikor jártunk egymás meccseire szurkolni. De természetesen nagyon fontos ennek a klubnak a labdarúgók sikere, én pedig boldog vagyok, ha jól megy a Fradinak, mert nagyon sokat köszönhetek ennek a klubnak. Innen lehettem olimpiai bajnok, bajnokságok sorát nyertem, az egész pályafutásom összefonódott a zöld-fehér színekkel. Hálás vagyok, hogy maradandót tudtunk alkotni.
- Régen volt arra példa, hogy a vízilabdázók zsinórban két bajnoki címet nyerjenek egymás után. Hasonlít ez a mostani csapat az Önök időszakának nagy csapatához?
- A Fradihoz méltó csapategység és küzdőszellem mindenképp hasonlít arra, ami minket is hozzásegített a bajnoki győzelmeinkhez.
A Fradiban mindig is fontos volt a szív, és szerencsére ezt a mostaniakon is látom. Más a játék, és az egész világ manapság, de szerencsére a Fradi-szív úgy látom, örök.
- Nemrég kapott egy magas rangú kitüntetést is…
- Elég sok kitüntetést kaptam életemben, de ez még az eddigieknél is különlegesebb, ugyanis állami kitüntetésről van szó. Tavaly augusztusban vehettem át a Magyar Érdemrend Tisztikereszt polgári tagozatát. Nagyon megható volt az ünnepség, megtiszteltetés volt remek pályafutással bíró tudósok, színészek között ott lenni.
Ambrus Miklós emlékét örökké megőrizzük!
 

Megjegyzések